Od procesa regrutacije kandidata često može da zaboli glava – nemate dovoljno vremena da posvetite tom procesu, a pod hitno vam je potreban neko odgovoran ko može da preuzme pacijente. Zbog te žurbe, možete se naći u situaciji da mnogo brže ponovo prolazite kroz proces regrutacije, jer ga ne sprovodite kako treba, zato što ne možete ni da stignete, pa samim tim i ne odaberete pravog kandidata/veterinara.
Odakle da počnem?
Sve kreće od dobrog oglasa za posao. Verovali ili ne, dobar oglas ne treba da privuče veliki broj kandidata. Cilj treba da vam bude da napišete oglas koji će “oterati” kandidate koji zapravo ni ne žele zaposlenje kod vas ili ga žele, ali iz loših razloga, npr. samo zbog pogodnosti koje pružate.
Stavite na papir šta se sve dešava u vašoj veterinarskoj ambulanti ili apoteci u toku jednog dana. Za ovo vam može pomoći dnevni izveštaj iz kase, a ukoliko imate video nadzor, možete pregledati snimak jednog dana, kako biste objektivno stekli uvid u sve odgovornosti. Isto tako, porazgovarajte sa ostalim zaposlenima i veterinarima, i pitajte ih kakav bi se novi zaposleni/a uklopio u postojeći tim.
Pisanje oglasa
Nakon što ste prikupili sve potrebne informacije, vreme je da krenete sa pisanjem.
Vodite se idejom da vi tražite posao i budite iskreni:
- Da li razumete sve navedeno u oglasu?
- Da li ste napisali nešto ukratko o svom biznisu – koliko ljudi je zaposleno, koliko dugo se zadržavaju zaposleni, šta oni vide kao prednost rada kod vas, vaše vrednosti?
- Da li koristite ustaljene fraze, npr. rad u prijatnom okruženju ? Ukoliko koristite, savetujemo da probate da ih izmenite.
- Da li ste kratko i jasno opisali proces selekcije, tj. koliko krugova selekcije postoje, da li će svi kandidati biti obavešteni o ishodu, koliko dugo će trajati proces?
- Da li ste napisali imate neka pitanja koja biste uputili poslodavcu?
Ponovite proces dva ili tri puta, a možete potražiti mišljenje i od ostalih zaposlenih. Više o samom procesu pisanja možete pročitati na HR Lab portalu.
Takođe možete pitati Chat GPT ili sličnu veštačku inteligenciju da vam pomogne sa pisanjem. U tom slučaju možete tražiti da se u oglasu prilagodi ton na prijateljski, profesionalan, pa možda i povremeno šaljiv. Možete u upitu napisati ko vam je ciljna grupa, npr. generacija Z, milenijalci.
Gde da objavim oglas?
Na raspolaganju vam je više portala – Infostud, Jooble, Halo oglasi, Lako do posla… Savetujemo i da proverite da li postoje neki lokalni portali u vašem gradu.
Ne zaboravite i na “stare” načine oglašavanja poslova. Odštampajte nekoliko oglasa i držite ih u veterinarskoj ambulanti/apoteci, jer neko od vlasnika ljubimaca može preporučiti posao poznaniku. Takođe možete razglasiti među drugim ambulantama/apotekama sa kojima sarađujete da je raspisan oglas.
Kako da odaberem pravog kandidata?
Zamke u procesu selekcije vrebaju na sve strane. Sad kad znamo da je bolje kad imate manje kandidata, treba da izbegnemo zamku zvanu “savršeni kandidat”.
Kandidat koji ispunjava svaku stavku oglasa nije za vas. Zašto? Zato što je taj kandidat već prevazišao nivo te pozicije i postaće mu/joj dosadno posle određenog vremena.
Probajte da odaberete nekoga ko je jedan nivo ili pola nivoa ispod traženog. Ovakav kandidat će biti motivisan da uči i raste zajedno sa vašom ambulantom/apotekom, a vi ste tu da mu/joj to omogućite. Odličan spoj, zar ne? 😊
Želimo vam puno sreće u regrutaciji novih zaposlenih!